Site Loader

Před pár dny jsem se vrátil z prodlouženého víkendu v Rakousku s kamarády. Dva dny adrenalinové zábavy a jeden den pohody na elektro kole rychle utekly, přitom příprava byla celkem dlouhá! Když jsme vše začali plánovat (samozřejmě na poslední chvíli), věděli jsme jen, že chceme zkusit každý den jednu z následujících aktivit: rafting, canyoning a e-bike. Nevěděli jsme však kam jet a u koho si to zařídit. Na Google Maps po zadání klíčových slov vyjede několik míst, ale které je to nejlepší? A co když nabízí jen rafting, ale canyoning ne?

Rozhodl jsem se proto vše sepsat do několika bodů a vět. Třeba zrovna ty plánuješ prodloužený víkend v podobném duchu a můžeš se inspirovat! 🙂

Zell am See – Rafting & Canyoning ⛰️

Pro tyhle dvě aktivity jsme si vybrali oblast Zell am See, ubytování jsme měli v Kaprunu. Důvodem bylo, že to tam znám a taky fakt, že se kousek nachází agentura FROST CAMP, která nabízí obě dvě aktivity pod vedením zkušených instruktorů. Výhoda pro ty, kteří neumí anglicky nebo německy je ta, že v agentuře pracují i borci z Česka (Libor a Honza)! U kanceláře se dá dobře zaparkovat a nechat cennosti v kanceláři. Zázemí je plně vybaveno jak oddělenými šatnami se sprchou, tak i menší restaurací. Doporučuju začít na baru nějakým „schnapsem“ (ale zase opatrně, na vodě to houpe). 😎

Rafting – pátek 🌊

Je možné si vybrat z ranního výjezdu anebo odpoledního. My si vybrali ten ranní, který začíná v 9.30 (odpolední pak ve 14.00). V kanceláři se nahlásíte, dostanete neopren a další nutné vybavení. Po chvilce se nasedá do auta a odjíždí se k nástupnímu místu na vodu (asi 15 minut). Zde proběhne nutné školení a již nic nebrání nasednutí do raftu a odjezdu! Pluje se asi hodinu a půl po řece Salzach. Během plavby zažijete jak peřeje, tak i klidná místa, kde vás nechají vyskočit z raftu a nechat se unášet proudem. Po vylodění vás zase nabere dodávka, která vás doveze zpět ke kanceláři. Příjezd zpět je cca kolem půl 1, takže můžete rovnou zajet někam na oběd a na odpoledne si naplánovat další aktivity v okolí jezera!

Oběd můžete dát třeba přímo v Kaprunu, je tu více dobrých restaurací. My jsme zašli do Hilberger’s Beisl. Taková klasická rakouská restaurace. Před večeří jsme byli v lázních TAUREN SPA. Rozhodně doporučuji ke klasickému vstupnému přikoupit vstup do saunového světa.

Canyoning – sobota 😲

O týhle aktivitě jsem ještě tak před rokem neměl ani ponětí. Až poté, co mi o ní kolega řekl a já shlédl videa na YouTube, jsem hned věděl, že to je něco, co chci zkusit.

Náročný adrenalinový sport vyžadující dobrou duševní i fyzickou kondici

Wikipedia

Kdo by nevěděl, tak wikipedie říka „Jedná se o zdolávání kaňonů horských potoků a říček ve směru jejich toku za použití různých outdoorových technik“ – Wikipedia

Kluci z FROST agentury tuhle aktivitu dělají vždy jednou za den a začíná se ráno v 9.00. Po vyzvednutí nezbytné výstroje se nasedá do dodávky a jede se asi hodinu směrem k Salcburku. Tady se přestrojíte do výstroje a sestupuje se k počátečnímu bodu. Což je celkem zážitek, protože je to hned pod zdymadlem přehrady. Po nezbytné instruktáži začíná zábava, která zahrnuje skoky ze skal různých výšek, menší přírodní skluzavku a spoustu další zábavy! Za sebe musím říct, že u nejvyššího skoku jsem se sekl a raději sestoupil na nižší. Ale nebojte, není se čeho bát! Instruktoři jsou profíci a vědí, co dělají a kde je jaká hloubka. Pokud budete respektovat jejich instrukce, žádné nebezpečí nehrozí! 🙂 Po asi hodině a půl jste na konci a čeká vás cesta zpět ke kanceláři. My ji využili ke spánku a odpoledne jsme už jen relaxovali na hotelu.

Cesta na canyoning

Na večeři doporučuji zajít do restaurace Restaurant 24 Kitchen & Bar Kaprun. Vaří různá jídla a prostředí vypadá moderně. Skvělá obsluha doporučí jídlo podle preferencí a dokáže napárovat víno ke zvolenému pokrmu. 🙂

Na e-biku od Attersee k Langbathseen

V neděli brzo ráno jsme se sbalili, udělali check-out a vyrazili k jezeru Attersee. V půjčovně Atterbike jsme měli předem zarezervovaná elektro kola, které jsme kolem 10 vyzvedli a vydali se k jezerům Langbathseen. Cesta tam a zpět byla kolem 50 Km. Nebudu se rozepisovat o terénu, protože s e-bikem to zvládne každý, kdo udrží řídítka. 🙂 Každopádně trasu přikládám (odkaz na mapu) a vede z poloviny v lese. Zbytek je bohužel po silnici. Na druhou stranu se buď sjíždí, nebo jede kolem jezera, takže ty výhledy vás za tu nudnou silnici odmění.

V neděli je půjčovna pro vrácení kola otevřena mezi 5 a 6 hodinou. Nám to vyšlo asi o hodinu dříve, takže jsme se zastavili u jezera a užili si koupání v tomhle krásně čistým jezeru. Ubytování jsme na poslední noc měli u jezera Traunsee, konkrétně ve městě Altmünster. Ještě, než jsme se vydali na ubytování jsme se stavili na večeři v restauraci Zenz’n Stub’n, kterou můžu vřele doporučit. Jíst výborné místní speciality s výhledem na jezero byl prostě zážitek!

Itinerář bodově 🗓

• Čtvrtek večer příjezd do Kaprunu
  • Pátek 9.30 odjezd na rafting @ FROST
    • Zahrnuje výbavu, instruktáž, odvoz
    • Vhodné pro všechny věkové kategorie
    • Návrat kolem půl 1
  • Sobota 9.00 odjezd na canyoning @ FROST
    • Zahrnuje výbavu, instruktáž, odvoz
    • Pro většinu věkových kategorii, tady spíš záleží na zdatnosti
    • Návrat kolem 2-3 hodiny odpoledne
  • Neděle ráno přejezd do Seewalchen am Attersee a e-bike tour k Langbathseen
  • Pondělí dopoledne odjezd zpět domů